רוצים לעבוד עם הטובים ביותר?

פנו אלינו לייעוץ

    עורך דין תמ"א 38

    משרד עורכי דין תמ"א 38

    כאשר הארץ בימינו רוויה פרויקטים רבים המשנים את פני הרחובות והמבנים המצויים כמעט בכל עיר בארץ, אין פלא שמרבית האנשים הולכים לאיבוד בין שמות הפרויקטים כמו תמ"א 38 ופרויקט פינוי בינוי. פרויקט הנדל"ן תמ"א 38 מתקשר אל תהליך ההתחדשות העירונית המתבצע בארץ בשנים האחרונות. מדובר על פרויקט מיגון המחזק מבנים ישנים בפני רעידות אדמה שיצא לדרך הדרך בשנת 2005. עורך דין תמ"א 38 הוא חלק בלתי נפרד והכרחי לניהול התהליך בצורה מספקת הן מבחינת הקבלן והן מבחינת הדיירים.

    בשל הימצאותה של מדינת ישראל על השבר הסורי אפריקאי, היא נמצאת בסיכון מתמיד לרעידת אדמה שעלולה לגבות את חייהם של אנשים רבים, למרות זאת, מרבית המבנים במדינה הם מבנים ישנים שאינם ממוגנים מפני רעידת אדמה אפשרית. לכן, לפני מספר שנים נכנסה תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, תמ"א 38, הנועדה לטפל בסיכונים הנובעים מרעידות אדמה. מיגון וחיזוק המבנים הישנים מפני רעידות אדמה לרוב נכלל במסגרת התפתחות עירונית, והוא מלווה בדרך כלל בהוצאת דיירים מבתיהם באופן זמני, מה שמביא לחוסר נוחות עבורם. עם עזרתו של עורך דין תמ"א 38 ייעשה תוך שמירה על זכויות הדיירים.

    תפקידו של עורך דין תמ"א 38

    עורך דין תמ"א 38 הוא עורך דין מקרקעין אשר מתמחה בתחום ההתחדשות העירונית, והוא מלווה את הדיירים כאשר מתבצע מיגון בפני רעידות אדמה בבניין שלהם. עורך הדין מייצג את הדיירים, את הרצונות והצרכים שלהם בפרויקט, וכן עוזר להם למצוא יזם עימו ירצו לעבוד. התפקיד דורש כישורי אנוש ותקשורת בין אישית טובים, שכן, עורך הדין מגשר בין הגורמים השונים המעורבים בפרויקט ועליו לשדר סמכותיות וביטחון בעודו מבצע את תפקידו. עורך הדין צריך להיות בעל ניסיון בתחום על מנת שיוכל לספק מידע נחוץ ולדעת לקרוא בין השורות כדי להבטיח את טובת הדיירים בעסקה.

    בדומה לפרויקט פינוי בינוי, גם בפרויקט תמ"א 38, צריך את הסכמת הדיירים לתחילת התהליך בכדי שיצא אל הפועל. אחד מתפקידיו של עורך דין תמ"א 38 הוא לייצג את הדיירים לאורך תהליך זה, וכן למצוא יזם עימו ירצו הדיירים לעבוד. בראש ובראשונה, עורך הדין אמון על ייצוג האינטרסים של הדיירים במשך הפרויקט. לא כל עורך דין העוסק בדיני מקרקעין מסכים לקחת חלק בפרויקט מורכב כמו תמ"א 38, בין תפקידיו, עורך הדין צריך לדעת כיצד לגשר בין הגורמים השונים בשטח, על כן עליו לשדר סמכותיות וביטחון, ועדיף שיהיה בעל ניסיון בתחום.

    תפקידים נוספים

    מלבד הסמכותיות של עורך הדין לצורך ניתוב בין כל הגורמים השונים ומענה לכלל הדיירים לכל שאלה ובקשה שלהם, על עורך דין תמ"א 38 להיות בעל כישורים אנושיים טובים, תכונה זו בולטת במיוחד כאשר עלולים להתגלות סכסוכים בין הדיירים או בין הגורמים השונים המעורבים בפרויקט. מעבר לכך, עורך הדין המייצג את הדיירים צריך לוודא שכל המסמכים והחוזים הנוגעים לפרויקט אינם פוגעים בזכויות ובאינטרסים של הדיירים. משרד עורכי הדין של עורכת הדין אביבה קלר מנוסה בדיני המקרקעין וביניהם גם בפרויקטים של התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 ומעניק ליווי מקצועי ואדיב לאורך כל תהליך הפרויקט.

    מלבד העבודה מול הגורמים השונים, עורך הדין אחראי גם לטפל בסכסוכים בין דיירים העלולים לקום על תוכן המסמכים, וכן לוודא שאכן כל המסמכים הנכונים מועברים בזמן למקומות המיועדים להם, רשומים בצורה נכונה על פי חוק, וכן מבטיחים את רצונותיהם וצרכיהם של הדיירים. עורך הדין מקפיד לבדוק שהיזם עומד בהבטחותיו ושהאינטרסים של הדיירים נשמרים. משרד עורכי הדין של עורכת הדין אביבה קלר, מתמחה בדיני מקרקעין, וביניהם, מטפל בנושאי התחדשות עירונית כגון תמ"א 38. המשרד מייצג את לקוחותיו במקצועיות, תוך מתן יחס אישי אדיב, חם ומתחשב. במידה ואתם עומדים בפני ביצוע פרויקט התחדשות עירונית וזקוקים לעזרתו של עורך דין תמ"א 38 איכותי ומוביל, צרו קשר עם המשרד עוד היום.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      דילוג לתוכן