רוצים לעבוד עם הטובים ביותר?

פנו אלינו לייעוץ

    איחור במסירת דירה מקבלן

    תביעה על איחור במסירת דירה מקבלן

    אתם נרגשים לקראת הכניסה לביתכם החדש במלוא מובן המילה, אך לפתע נתקלים בידיעה מהקבלן כי כנראה שצפוי איחור במועד כניסתכם אל מעונכם החדש. השאלה כיצד אתם צריכים לפעול למשמע העדכון הזה, אם בכלל. ובכן, במאמר זה נדון בנסיבות שלרוב עלולות לגרום איחור במסירת דירה מקבלן, ומה יש לעשות בנידון. החוק קובע כי מגיע פיצוי לרוכשים דירה חדשה מקבלן כאשר יש עיכוב משמעותי במסירת הדירה. משרדה של עורכת הדין אביבה קלר העוסק בדיני מקרקעין לסוגיו השונים ופועל מזה עשור בהצלחה רבה ישמח לסייע לכם.

    איחור במסירת דירה מקבלן – הסיבות השונות

    כאשר מדובר ברכישת בית חדש, אחד ההיבטים המתסכלים ביותר בתהליך הוא ההתמודדות עם עיכובים במסירת הנכס. למרבה הצער, מדובר בבעיה שכיחה שעמה מתמודדים רוכשי דירות רבים, במיוחד כאשר מדובר בקבלנים שברוב המקרים עסוקים בכמה פרויקטים בו-זמנית. אחת הסיבות העיקריות של איחור במסירת דירה מקבלן היא ניהול לקוי של הפרויקט אשר כולל חוסר תיאום בין צוותים שונים העובדים על הפרויקט, תכנון לא מספיק או משאבים לא מספקים. במקרים מסוימים, ייתכן שהקבלן לא העריך את כמות הזמן והמאמץ הנדרשים להשלמת הפרויקט, מה שהוביל לעיכובים. סיבה נפוצה נוספת לעיכובים היא שינויים בהיקף הפרויקט שיכולים לנבוע משינוי בתכנון, במפרטים המבוקשים על ידי הלקוח, או מבעיות בלתי צפויות המתעוררות במהלך הבנייה. אמנם ייתכן שיהיה צורך בשינויים כדי להבטיח שהמוצר הסופי עונה על צרכי הלקוח, אך הם יכולים גם לגרום לעיכובים אם לא מנוהלים כראוי. ישנן דרגות בהן קבלן צריך לפצות את הדיירים. לדוגמא, אם מדובר באיחור של מעבר ל- 60 ימים, צריך יהיה הקבלן לפצות את הדיירים ללא כל הוכחת נזק. כאשר מדובר על איחור על פי חוזה מסירת הדירה שעברו בין 60 ימים לשמונה חודשים, הפיצוי שיגיע לדיירים יהיו בגובה דמי שכירות הראויים לדירה שרכשו זאת כפול 1 וחצי. וכאשר ישנו איחור של תשעה חודשים התשלום יהיה כפול 1.25.

    סיכום דבר

    אם אכן מתרחש איחור במסירת דירה מקבלן, על רוכשי הדירות ליצור קשר עם הקבלן בהקדם האפשרי כדי לנסות לפתור את הבעיה. הדבר עשוי להיות כרוך במשא ומתן על ציר זמן חדש או בקשת פיצוי עבור כל הוצאות נוספות שייגרמו כתוצאה מהעיכוב. אך כאשר גם זה לא עוזר, הדרך הבטוחה והמומלצת ביותר היא לפנות כמובן אל עזרתו של עורך דין לדיני מקרקעין שיוכל לסייע במקרה. אל תבזבזו זמן מיותר, צרו כבר עכשיו קשר עם משרדה המצליח של עורכת הדין אביבה קלר.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      דילוג לתוכן