רוצים לעבוד עם הטובים ביותר?

פנו אלינו לייעוץ

    איחור קבלן במסירת דירה

    כאשר מתבצע איחור קבלן במסירת דירה לקונה, קיימים הוראות ומנגנונים חוקיים להגנה על זכויות הקונה. הסכם הרכישה בין הקונה לקבלן קובע בדרך כלל את מועד מסירת הדירה המוסכם, כאשר הקבלן לא עומד במועד זה, רוכש הדירה רשאי לפנות לבית המשפט לקבלת פיצויים. על פי חוק המכר, אם הקבלן לא מסר את הדירה עד למועד המוסכם, זכאי הרוכש לפיצוי בגין האיחור. הפיצוי בדרך כלל מחושב לפי שווי הדירה ומשך העיכוב. סכום הפיצוי הספציפי עשוי להיות מוגדר בהסכם הרכישה או לקבוע בהתאם לנסיבות העניין.

    מהם הפיצויים האפשריים כאשר מתבצע איחור קבלן במסירת דירה

    כאשר איחור קבלן במסירת דירה הוא עד שמונה חודשים, על הקבלן לשלם לרוכשי הדירה סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה גם מבחינת מיקום וגם מבחינת הגודל, כשהם מוכפלים פי 1.5. החל מהחודש התשיעי, סכום הפיצויים מוכפל פי 1.25. במקרים של עיכובים משמעותיים או אם הקבלן שוב ושוב לא עומד במועד האספקה, בעל הדירה רשאי לפנות לעזרה משפטית ולקבל, למשל, צו בית משפט המחייב את הקבלן להשלים את הבנייה ולמסור את הדירה. בנוסף, הקונה עשוי להיות זכאי לסיים את החוזה ולבקש החזר של כל התשלומים ששולמו, וכן כל הריביות שנצברו.

    עבודתו של עורך הדין

    במקרים מסוימים, מחלוקות הנובעות בגין איחור קבלן במסירת דירה ניתנות לפתרון באמצעות גישור או בוררות. הגישור כולל צד שלישי ניטרלי, כמו עורך דין מקרקעין, המאפשר את המשא ומתן בין הקונה לקבלן כדי להגיע להחלטה הדדית המקובלת על כל הצדדים. בוררות, לעומת זאת, כרוכה במינוי בורר או צוות בוררות שיקבל החלטה מחייבת בעניין. שיטות אלטרנטיביות ליישוב סכסוכים אלו יכולות לספק תהליך מהיר יותר ופחות רשמי מאשר פנייה לבית המשפט. על מנת לקבל עזרה מקצועית יש לפנות לעזרתו של עורך דין מקרקעין אשר בקיא ברזי התחום ויודע מהי הדרך המתאימה לפתור כל בעיה הקשורה למקרקעין. אם אתם זקוקים לעזרתה של עורכת דין מובילה בתחום המקרקעין, משרדה של עורכת הדין אביבה קלר מציע שירותים בעסקאות מכר למיניהן, וכן, בפתירת סוגים שונים של בעיות נדל"ן ומקרקעין.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      דילוג לתוכן